Blev många bilder idag

Idag har jag spenderat min dag ute i naturen. Jag hängde med min mormor & morfar ut till Toppen. Det var mysigt att komma bort från allt ett tag och höra fåglarna kvittra. Jag gick runt och fotade lite och tog nog 250 bilder. Det är roligt att fotografera och vissa bilder blev helt okej, men ska köpa en ny kamera. Det var svårt att välja ut vilka bilder jag skulle lägga upp på bloggen eftersom jag har så många men det fick bli de här. Det har varit en toppen dag i Toppen. ♥

Stugan är det röda huset längst till vänster. Bredvid ligger två stycken lador och ett garage. Det finns ytligare ett hus på tomten vilket är ett mindre hus där jag har spenderat mycket tid när jag var liten.

På högra bilden ser du det lilla huset jag pratade om, där har jag övernattat flera gånger. Vattnet forsade också vid sjön eftersom det har blivit så mycket vatten av all snö.

Här ser ni hur mycket vatten det har blivit, båten ligger till och med i vattnet. Vattnet har nästan stigit jätte mycket så man ser inte ens bryggan. Bryggan är de 4 pinnarna som står upp, ser det inte ut som det? :P

Sjön heter storsjön fast det inte är så himla stor egentligen. Det är iallafall en bra sjö att fiska i och förr fick man nästan jämt napp.


Det är jätte fint här på sommaren men just idag regnade det lite och det var också kallt ute. Bilden med skor på har jag tagit bakom lilla huset. Förut användes huset av en skomakare och förr kastade man ut skorna när de var trasiga, alltså sulorna till skorna. Det finns fortfarande många skor kvar bakom huset vilket är coolt enligt mig.

Det har jag gjort idag men nu ska jag hämta lite te och sedan se på Harry Potter och halvblodsprinsen. En riktigt bra och rolig film. Ha en trevlig kväll, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0