Valborg

Nu är jag ren och lyssnar på musik, ska snart fixa i ordning mig. Tänkte bara skriva lite kort vad som har hänt de senaste dagarna i skolan. I torsdags tror jag att de var så drog jag, Amanda, Fredrik och Vilhem efter skolan för att käka glass, jag tar samma smaker hela tiden... tråkigt men de är ju så goda! Sen så drog vi till folkparken och hängde där ett tag. Vi bombade lekparken som är till för barnen men jag tror vi hade roligare än dem... I fredags så hade vi ingen lektion på morgonen så var på stan innan skolan och sen efter skolan så möte jag upp brorsan så gick vi och käkade sen var vi på körskolan ett tag. Nu har jag bokat fyra stycken körlektioner till. Det är bara 6 dagar kvar till min födelsedag! Shit, tiden går så himla fort. Den helgen ska det festas ordentligt. Ikväll ska jag till Åby där vi ska grilla och ha de roligt. Ha en bra Valborg! :D

Jag har blivit smittad

Jag tror jag fick något ryck i morse för jag var igång och städade, väldigt ovanligt! Mitt rum såg förjävligt ut med andra ord, men nu är det skinande rent. :) Vilken tur Isabelle har eftersom hon antagligen ska sova oss mig ikväll, nystädat rum...händer inte för ofta. Nu ska jag hoppa in i duschen och bli ren själv och sen ska jag fixa lite lunch. Försöker bestämma lite om vad som händer på kvällen också, vad ska ni göra idag? Det är ju Valborg, förstår inte direkt varför man firar det men alltid roligt. Har inte uppdaterat bra, men här kommer två bilder ifrån tisdags då jag och några kompisar var i Linköping.

Vad smart jag är! eller inte...

Min väckarklocka ringde för en halvtimma sen eftersom jag trodde jag var tvungen att ta en buss som gick vid åtta tiden eftersom jag hade riskettan idag. Sen så kollar jag noga på lappen igen och så står det att jag har riskettan den tredje maj. Jag springer snabbt iväg för att kolla vad de var för datum idag och det är ju bara den 26:e. Alltså så har jag riskettan nästa vecka istället! Haha, var rätt så klantigt av mig men känns ändå rätt så skönt för nu behöver jag inte stressa och vet säkert att jag kommer hinna med tåget till Linköping. De flesta sitter nog snart i skolan men jag ligger fortfarande kvar i sängen, riktigt lyxigt. Jag ska försöka sova lite mer nu för jag sov inte alls bra inatt, jag kanske somnade vid tre eller något, jag vet inte för jag vågade inte kolla på klockan. Antagligen så skriver jag ett till inlägg senare idag efter vi har varit i Linköping, hejsvejs!

Firade påsk igen...

Ja det stämmer. Vi käkade riktigt god mat och så fick jag två påskägg. Jag är inte alls sugen på godis längre så undra vem som ska käka upp mitt godis... Nu ska jag bara slappa för imorgon så börjar allvaret igen. Har riskettan på morgonen och sen blir de nog att åka till Linköping med härliga tjejer. Riktigt skönt att vi inte har skola imorgon igen som alla andra har, påsklovet har ju helt enkelt gått för fort! Men det har nog varit det bästa påsklovet hittills, as bra väder har det också varit!

Tights - BikBok
Svart linne - H&M
Blommigt linne - Ginatricot

Måndag

Ska snart hoppa in och duscha, lite senare idag så ska jag till min mormor och morfar. Dit kommer det lite gäster så ska vi fira påsk igen. Jippi, mer påskmat! Haha, lite trött på det nu faktiskt... käkat det nästan hela helgen. Vad ska ni göra idag? Vissa börjar nog skolan imorgon igen men inte jag, jag börjar på onsdag. :D Jag har inget mer att skriva men ha en bra dag,kram.

Påskmat och trevligt sällskap

Nu ska jag börja att plugga lite, detta är min såkallade plugg dag. Vi får se hur mycket jag hinner med men jag hoppas det går rätt så bra. Det är soligt ute med så jag vill inte sitta inne hela dagen heller så vi får helt enkelt se vad dagen har att erbjuda. Igår var det riktigt trevligt iallafall. Vi åt väldigt god mat och det blev över  mat till idag så imorse åt man köttbullar och räkor på sin macka och så käkade jag lax till frukost också, mums.

Glad Påsk

Jag tog en promenad runt omkring i Eksund och fotade lite naturbilder, alltid lika roligt tycker jag. Man borde egentligen skaffa sig en professionell kamera så man kan ta bättre bilder, jag tar just nu alla mina bilder med min mobiltelefon. Det var riktigt härligt där ute, solen sken och jag solade ett tag i solen innan de blev dags att åka hem. Vi har ätit jätte mycket och god mat här hemma, bilder kommer upp imorgon. Nu ska jag sova för är rätt så trött, imorgon blir det en tråkig och seg dag men jag antar att det är viktigt det med ibland. Sovgott! :)

Eksund

Jag har nyss ätit frukost och duschat, riktigt härligt. Solen skiner ute och jag är pigg igen, vad erbjuder dagen? Jo, jag och min farmor ska snart åka ut till Eksund. Det var ett bra tag sen jag var där och jag älskar att vara där så det tackar jag inte nej till. Vi ska säkert gå en lång promenad och då får man tillbaka lite barndomsminnen. Sen så ska vi åka hem till henne igen och sen vidare hem till mig. För hos mig så ska vi ha påskfirade så det kommer gäster och så ska vi käka jätte god mat, mums! Men nu ska jag klä på mig så ska vi åka. :D

Linne - Ginatricot
Tights - H&M

I am number four!

Tänkte bara skriva ett inlägg innan jag går och lägger mig, är riktigt trött nu men kanske inte är så konstigt när jag bara har sovit några timmar igår. Träffade iallafall bästa Sofia på stan sen så gick vi och käkade och snackade medans vi väntade att bion skulle börja. Vi såg I am number four, som handlar om en kille som har enastående talanger och är ständigt på flykt med hans bevakare på grund av att människor från en annan planet (samma planet som han kommer ifrån) vill döda honom. I denna film så är det han som står på tur, han är nummer fyra. Det är lite svårt att förklara men jag tyckte att filmen var riktigt bra, den är värd att se. Den var heller inte så seg, det hände saker hela tiden. Nu ska jag sova, imorgon väntar en dag med påskfirande! :)

Toppen i Toppen

Övernattningen i Toppen var ett äventyr, vi tältade för första gången i år. Vi kom ut rätt så sent vilket gjorde att vi var tvugna att sätta upp tältet direkt eftersom de blir snabbt mörkt. När vi hade packat upp allt och när tältet var uppe så satte vi igång engångsgrillen. Vi satt och grillade korv och marshmallows, mysigt värre. Sen när det började bli mörkare och kallare så gick vi till tältet. Där var vi hela natten förutom någon promenad till stora huset för att gå på toa. Det var härligt att bara prata, den som somnade först var Isabelle, ungefär 4 timmar innan oss andra haha. Vi hade ett fyrmannartält men det var trångt ändå. Det var bara tre grader när vi kollade vid tre tiden, men för att undvika att inte frysa så hade vi jätte mycket kläder på oss och filtar vilket gjorde att vi inte frös så mycket.

Hemma och jag lever!

Hej på er! Just nu ligger jag i min säng (kom precis hem) med min dator och bredvid mig så har jag min mobiltelefon, vanlig telefon och vindruvor. Jag ska vila nu och sova ett tag om jag ska orka med resten av dagen. Vi har haft det jätte bra men det blev kallt framåt kvällen men vi överlevde, de var mysigt. Det kommer upp bilder senare idag. Jag tog tyvärr inte så mycket bilder, jag tänkte inte på det och sen så blev de mörkt så snabbt...jag har inte ens någon bild på tältet haha. Ni kanske undrar hur bilden hör till detta inlägg men de var så att när jag var påväg hem från min körlektion igår så var det en lång kö, så det tog extra lång tid hem. Jag får börja vänja mig vid köer för man kan inte smitta undan dem när man bor där jag gör.

Handla, packa, köra & tälta

Så ser min dag ut idag lite kortfattat. Jag har packat i ordning lite saker redan men ska fortsätta packa när jag kommer hem för ska ner och köpa snacks och frukost till tält äventyret. Jag hoppas jag hittar något gott och att jag inte glömmer att köpa något hehe. Sen när jag kommer hem igen så måste jag packa allt, när jag åker till stan så ska nästan allt vara färdigt för det har jag inte tid med sen. När jag har packat fädigt så ska jag hoppa in i duschen och fixa mig sen så ska jag ta bussen till stan. Jag har körlektion vid fyra vilket ska bli spännande, andra körlektionen nu. Sen efter den så måste jag ta den första bussen hem igen och då har klockan blivit ungefär halv 6 och då kommer Linnea och de andra att hämta mig. Sen åker vi ut till Toppen där vi ska tälta, jag hoppas verkligen inte att det kommer något regn dock så har jag hört att de ska bli regn framåt kvällen... hoppas det inte stämmer. Förra gången jag tälta i Toppen med en kompis så regnade det som bara den och åskade, blev värsta vatten pölen i tältet haha. Som tur var har vi tillgång till att gå in i en stuga om de skulle regna eller om det skulle bli för kallt ute.

Jag har skrivit en liten packlista på det jag ska ha med mig. När jag väl har lagt fram allt så kommer det säkert se ut som om jag ska vara borta en vecka haha. Det ska bli riktigt roligt iallafall! Så jag kan inte blogga mer idag med andra ord och så vet jag inte riktigt om jag hinner blogga imorgon heller. För på fredag kväll så ska jag till stan och se på bio med Sofia, roligt! Så hoppas ni får en toppen dag de här dagarna, njut av vädret. :D

Glass och härligt väder

Bilderna vart inte så bra, man såg inget i mobilen när man tog bilderna på grund av solen men de blev helt okej iallafall haha. Det blev en rätt så seg morgon men sen mot eftermiddagen så tog jag bussen in till stan och möte upp Amanda. Vi köpte glass (blev lakrits och brownie för mig) och så snackade vi, riktigt mysigt. Sen efter en liten runda på stan så åkte jag hem och snart ska jag hämta te och sätta på en bra film, kram.

Dagens outfit

Var skönt ute med shorts men framåt kvällen blev det lite kallt, men riktigt skönt var det! :)

Bildbrist!

Det är inte så himla ofta som jag brukar ha bild brist men sanningen är att jag har det just nu. Jag har inte tagit några foton med min mobil på ett tag nu...så blir lite segare att blogga då men ska väl ta en promenad idag och då kan jag fota lite natur. Idag har jag inga planer, jag trodde det var denna tisdag som jag skulle åkt till Linköping med ett par vänner men det var visst nästa vecka så vi får se vad dagen har att erbjuda, härligt väder är det ute iallafall! :)

Söndags:
Jag övningskörde ut till Iza (gick sådär) och så var jag där ett par timmar. Vi gick en lång promenad i solen och snackade massa, roligt värre vare. Sen på kvällen var jag sugen på glass så jag möte upp en annan kompis så gick vi och köpte glass sen efter det gick vi hem till henne. Det blev rätt sent så jag kom hem vid halv 1 skulle jag tro.

Måndags:
Åkte in till stan och hade min första körlektionen, gick bra men tiden gick så himla fort så det kändes inte som man direkt gjorde något haha. Sen så drog jag hem igen (as fint väder var det!) så jag drog till mormor och morfar ett tag. Sen så följde jag med när min brorsa övningskörde och det gick bra, jag överlevde. Lite senare på kvällen drog jag och brorsan ut på äventyr för att hämta hem min cykel, så nu har jag cyklat första gången i år.

Så har mina senaste dagar sätt ut, inte så intressant precis men nu hänger ni med lite mer. Jag ska som sagt försöka ta lite bilder idag så det ser lite roligare ut. :)

Gå ut och njut!

Solen skiner men jag är inomhus, hur går detta ihop? Det har varit en rätt så seg morgon, den har bara bestått av städning. Det är inte alls kul men det är skönt nu när det är gjort. Jag har bara lite lakan och sånt som måste vikas ihop annars är jag färdig med städningen. Jag ska snart hoppa in i duschen så jag också blir ren sen så ska nog jag och pappa åka och övningsköra.

Jag hoppas på att de går bra, har min första körlektion på måndag så det ska bli spännande! Jag blir jämt lite små nervös innan jag sätter mig framför ratten, men det kanske är normalt i början?
Jag har iallafall tagit tag i det nu och skrivit in mig hos körskolan vilket är skönt, var och pluggade teori där igår tillsammans med brorsan. Det gick helt okej tycker jag ändå för att inte ha läst på mycket alls. Jag vet inte riktigt mer vad som händer idag, inte så mycket tror jag. Jag hoppas på att få träffa en vän imorgon som jag inte har träffat på flera år nu känns det som, ska bli roligt!

Just det, jag har påsklov nu! Haha, kanske ni redan visste men ändå, så himla härligt. Jag börjar skolan på onsdag veckan efter påsklovet...riktigt skönt! Fast jag har riskettan på tisdagen i tre timmar så helt ledigt får jag inte. Jag ska verkligen njuta av det här lovet dock så har jag mycket läxor som måste göras också. Nu när det är lov så ska jag försöka uppdatera bloggen lite mera, får se hur det går. :D

Jag har ju ganska nyligen köpt en ny mobil och jag är nöjd med den men jag skulle vilja ha denna mobil också. En mobil som man kan använda ibland bara, som inte kostar lika mycket.

Nationellt prov i 5 timmar

Idag så har jag haft muntligt nationellt prov i svenska, jag vet inte riktigt hur det gick men jag hoppas på det bästa. Sen efter det så hade vi en väldigt seg lektion. Jag var förut ute och köpte lite godsaker till imorgon på grund av att vi har nationellt prov i svenska imorgon igen. Imorgon så har vi den skriftliga delen som håller på i hela fem timmar så då behöver man lite godsaker. Det skönaste med imorgon är att vi får skriva på våra datorer, riktigt skönt för då slipper man få ont i handen. Nu ska jag se lite på tv och sen blir det att sova, riktigt trött och ska upp riktigt tidigt imorgon. kram :)

Video inlägg

Jaa, vad ska jag säga...? Jag gjorde en video innan jag drog till Linköping och sen när jag kom hem (denna är när jag kom hem). Meningen var att jag bara skulle lägga upp den som jag gjorde innan jag åkte, det var den jag vart nöjd med men självklart vill inte min mobil ladda upp den på datorn...men denna video gick det visst bra att ladda upp. Det ser ut som jag precis har vaknat och så vet jag inte direkt vad jag snackar om och så är det filmat ur fel vinkel, men det får ni tåla!

Rätt eller fel?

Jag kan inte direkt påstå att blogg pausen är helt slut ännu men tänkte bara slänga in ett inlägg så ni inte tror att jag har försvunnit eller något. Det har verkligen varit en tråkig och jobbig vecka för mig, därför har jag inte haft någon alls lust att blogga. Jag har nu skaffat en ny blogg, en blogg för mina känslor och tankar. Den bloggen har jag skapat som en egen dagbok som jag kan ha, ingen kan läsa den för man måste kunna ett lösenord, precis så som jag vill att de ska vara. Jag har precis käkat mat, vi käkade kina mat så himla gott det är! Jag åt ungefär två portioner, var ju så gott. Det ligger som tvåa på min favoritmat lista, som etta är skaldjur.

Det har hänt rätt så mycket som sagt sen jag skrev senast men det är inget som jag direkt kommer skriva om här. Idag har det varit riktigt skönt väder ute, i torsdags och i fredags så var det ju storm ute. När jag var på väg hem från min mamma så gick jag en stig vid ån och då hade ett stort träd gått av, det visade att det verkligen blåste ordentligt ute. Ikväll så ska jag sova hos min mormor och morfar, imorgon bitti blir det att gå upp rätt tidigt för att åka vidare till Linköping. Ha det bra! :)

Bloggpause

De blir inget...

Hade tänkt uppdatera ett roligt inlägg om vad jag hade gjort idag, men bilderna som jag tog med mobilen har förvunnit för jag hittar dem inte i mobilen. Så nu orkar jag inte berätta längre, går och sover istället. Sovgott! :D

Hot or Not?

Leggins från Nelly.com

Så här känner jag just nu:

Jag vill bara lägga mig i solen och njuta av att inte vara stressad över något, visst skulle det vara skönt? Men idag så är det rätt så omöjligt att göra detta...eftersom det regnar ute, vilket skit! Sitter i skolan just nu och har svenska, håller på att skriva mitt PM till det muntliga nationella. Det är svårt att välja vad man ska prata om men jag hittar nog en text och en bild som jag är intresserad av. Jag har en idé just nu på vad jag ska prata om men vi får se hur det blir.

Idag efter skolan (slutar kvart över tre) så ska jag till farmor ett tag för jag hinner inte hem, för då skulle det bara vara att vänta om igen. Det är så att min farmor har bjudit ut oss till en restaurang ikväll för Monica har fyllt år, det ska bli riktigt mysigt. Jag hoppas på god mat och sen ska det bli roligt att träffa syrran igen! :D