District 9

Vi valde att se filmen "District 9" först. Jag ska förklara vad filmen handlade om så bra som möjligt.
Det handlar om utomjordningar som har kommit till Jorden för 20 år sedan. Och de lever i vid ett ställe som kallas District 9. Räkorna (de kallas så i filmen för de liknar räkor) bor i ett inringat område tillsammans med andra fattiga människor. Men de andra människorna har bivit tröttna på räkorna och vill ha bort dom från jorden. Så MNU bestämmer sig att flytta alla räkor till ett annat district. Allt handlar egentligen om en kille som blivit befordrad och fått jobbat att se till att utomjordningarna skriver under ett kränknings papper så de kan flyttas till det nya districtet. (På bilden ser du han som vill ha räkans underskrift)

 

Samtidigt besöker killen deras hem för att leta efter vapen men istället hittar han en slags flaska med någon svart vätska i som han råkar få på sig och i sin mun. Sakta förvandlas han också till en räka. Allt börjar med att han får en klo så människor vill göra massa expriment på honom men till slut lyckas han rymma. Han gömmer sig och upptäcker att han kan åter bli en människa igen men bara på ett sätt och om han hjälper en räka, mer berättar jag inte, vill ju inte avslöja för mycket...



Det som man stör sig på i filmen är att människorna är så himla elaka och inser inte verkligheten. Räkorna gör rätt men ändå plågar människorna dom och skjuter på dom. Tycke filmen var sådär... inget direkt jag själv skulle välja att se. Men om ni är nyfikna på hur den slutar så se den vet jag. Nu ska jag sova, puss♥

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Filmen låter helt klart sådär. Men det är mysigt att titta på film med dig och bror, även om han inte väljer de allra bästa filmerna. Nästa gång vill jag vara med!

Massor av kramar

Ps, Jag tror inte jag ska se räkfilmen... ds)

2010-03-01 @ 21:41:00
Postat av: Erika

Sv; Du måste vara med nästa gång, då kan du få välja film, blir säkert bättre då. Nej, du kan hoppa räkfilmen:D puss

2010-03-01 @ 22:19:34
URL: http://erikagoransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0