Följ med till Malta!

Första bilden när vi väl hade landat blev lite på naturen men sen när vi kom till hotellet så blev det en bild på vårt rum. Det var varken helrosa som i Kroatien men glada färger var det. Jag gillade rummet, och vår utsikt från balkongen var bäst.

Denna bild är tagen från vår balkong. Denna utsikt hade vi över havet. Som ni ser så är det en väg och sen havet men hotellet hade en slags tunnel som man gick igenom för att komma till andra sidan av vägen. Där låg poolen bland annat och sen var det bara en trappa ner så kom man till havet.

Kvällarna spenderade vi ganska mycket tid på vår balkong. Det var jätte mycket och vi brukade spela Uno varje kväll ungefär. Jag vann faktiskt flera gånger, de unga körde mot de äldre.

Andra dagen vi var på Malta tog vi en utflykt till Valletta, Maltas huvudstad. På bilder är en klassisk buss som finns överallt på Malta. Vi i Sverige är vana vid våra bussar men denna var cool och väldigt gammal. Dessa bussar åker med öppen dörr och istället för en stop knapp som vi har i Sverige så har dem ett snöre hängande i taket som kan drar i om man vill gå av. Man kunde knappt inte snacka med varandra på bussen heller för bussen förde så mycket oväsen.

När vi väl var i Valletta så hade vi en jätte bra guide (han med paraplyet). Så nu kan jag jätte mycket om just Malta och staden Valletta. Han hade så mycket att berätta så ibland blev det lite för mycket. Men jag kommer faktiskt ihåg rätt så mycket.

Vi åkte på en guidad tur till Valletta men vi bestämde oss också att åka in till stan själva. Detta som ni ser är huvudgatan i Valetta och mycket folk på gatorna var det. Jag handlade lite fina saker i små gulliga affärer.


När vi var på den guidade turen så gick vi in i en kyrka också. Vi fick varsin mikrofon så vi kunde höra guiden i. Kyrkan är väldigt känd men det är bara en av ungefär 350 kyrkor som finns totalt på hela Malta. Kyrkan är gammal och vad man än tittar på i kyrkan så blir man fascinerad. Kyrkan används fortfarande idag tills stora ceremonier. Vi kollade också sen på en film om Maltas historia, den var riktigt bra.

Fortsättning följer...
Jag har tagit så många bilder så det är svårt att visa allt och berätta om allt men ska försöka visa er så mycket som möjligt.


Kommentarer
Postat av: syrran

lätt coolaste kyrkan! Jag var inne i Linköpings domkyrka härom dagen och den var ju ful jämfört med den där. Mer guld till folket liksom!

Malta verkar coolt. jag vill också!

2010-07-20 @ 23:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0