"Det är toppen i Toppen"


I torsdags så var vi (mormor,morfar,kusin,brorsan + flickvän och morbror) i Toppen och is fiskade. Jag har redan skrivit om det lite men jag berättade aldrig hur det gick. Det var riktigt jobbigt när vi skulle göra hålen i isen, det var omkring 30 cm tjock is. Vi la iallafall i tio stycken saxar och så pimplade de andra lite. Under tiden vi var där så fick vi ingen fisk, helt värdelöst. Det är ganska ovanligt att vi inte får något, vi lät därför saxarna ligga kvar över natten och dagen där på när vi hämtade dem så hade fyra gäddor fastnat. De var dock inte så stora men det är ju alltid något iallafall, skönt att vara ute helt enkelt.

Sitter just nu i skolan och har engelska, eller har rast nu. Vår lärare är sjuk så vi får jobba ensamma med en uppgift, en uppgift inför de nationella proven i engelska. Jag kan säga att det är verkligen inget jag längtar efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0