Se upp i backarna!

I morse hade jag satt väckar klockan för att jag skulle vara redo klockan elva för att bli upphämtad. Jag hittade ett par skidor hemma och sen var det bara att ge sig iväg. Jag har bara åkt skidor ett par gånger förut, inget vidare bra med andra ord. Jag kämpade som bara den i backarna eftersom mina skidor var så dåliga, först trodde jag att de var jag som gjorde fel men jag hade helt enkelt dåliga skidor. Vi åkte iallafall två långa varar och när vi var färdiga var jag helt slut för jag hade kämpat så, haha.


Här ovan ser ni våra skidor, jag hade dem vita. När vi väl kom till bilen igen och bestämde oss för att vi hade åkt färdigt så tog jag av mina skidor. Jag tänkte testa morfars skidor eftersom han verkade ha bättre glid på sina så jag ville känna hur det kändes. Jag provade först på parkeringen och kände att de var ju mycket bättre, man behövde inte alls ta i mycket för att komma framåt (som man behövde med mina). Jag tänkte prova lite i spåren också men det var en liten uppförsbacke för att komma dit, haha jag glider bakåt och hamnar i snön istället. Efter några mer försök lyckas jag heller inte så får ta av mig skidorna och börja vid spåret istället (denna backa var väldigt liten). När jag väl står i spåren så känns allt bra och jag tänker, men jag tar i ordentligt med stavarna eftersom det behövde jag ju göra med mina förra skidor. När jag väl tar fart så glider jag ju snabbare vad jag trodde och hinner inte med min kropp så den åker bakåt och jag landar på rumpan haha :). Det måste ha sett roligt ut, vilken tur att inga andra var där. När detta hände så gick min sko sönder (som ni ser nedanför), kanske var bäst ändå att ha ett par dåliga skidor för kommer nog få ett blåmärke efter det där fallet...


Sen åkte vi hem och fikade lite och spelade lite kort, mys. Nu har jag precis kommit hem och tänkte skriva ett inlägg innan min kompis kommer, hon borde komma vilken minut som helst nu. Jag håller också på att tvättar och gör andra saker. Skriver kanske ett till inlägg ikväll, vi får se! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0