Sista dagen i köket

Jag kom precis hem, efter praktiken så hälsade jag på mormor och morfar. Vi fikade lite och kollade på tv, en mysig kväll helt enkelt. Vaknade idag av att Jenny ringde som hade tappat bort sin nyckel till skåpet så var tvungen att lämna den till henne, sen var jag ju vaken så det var bara att börja plugga vilket jag hade som mål idag. Jag hade nämligen en MVG-uppgift som skulle vara inlämnad idag och jag hann precis göra färdigt den innan det var dags att åka till praktik platsen.

Jag trodde att det skulle bli en fartfylld dag på praktiken eftersom det är fredag så jag antog att det skulle komma mycket gäster men jag hade fel. Vi hade bara ett bord under hela kvällen men det hade tydligen varit fullt på förmiddagen. Idag så var det sista dagen jag jobbade i köket, nästa vecka så börjar jag i serveringen. Jag kommer faktiskt sakna att vara i köket, det har varit roligt på kvällarna. Jag har lärt mig en hel del faktiskt och min handledare var riktigt snäll. Idag så har jag fått göra rödvinssås, saffran sås, skalat jordärtskocka samt hackat massa andra saker. Jag fick också göra vår middag vilket jag bestämde att det skulle vara pasta tillsammans med en jätte god sås med räkor och kräftstjärtar. Det blev riktigt gott och jag kunde äta med min tandställning! I morse när jag vaknade gjorde det riktigt ont...det kallar jag smärta men nu är det lite bättre. :) Annars har dagen varit bra förutom att jag råkade skära av fingertoppen haha. Jag skalade jordärtskocka och de är rätt så knepiga att skala och så slant jag och plötsligt var lite av fingertoppen borta, visst är jag duktig? Nu ska jag inte skriva mer för jag ska läsa lite och sen sova, puss!


Såhär såg jag ut idag, bilden tagen för två timmar sedan.
 
Haha, första bilden då jag visar tandställningen. Jag kommer nog välja mig efter ett tag. :)


Kommentarer
Postat av: syrran

men åh, du har fattat fel. du ska skära grönsakerna, inte fingrarna. Det kanske är bra att du ska vara i serveringen framöver ;o)

2011-03-05 @ 14:24:09
Postat av: Erika

Svar; Tack att du påminner mig syrran! Jag har visst lite svårt att se skillnaden på grönsaker och fingertoppar :O

2011-03-05 @ 14:41:49
URL: http://erikagoransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0