Förstärka naglarna

Nu har jag suttit och fixat mina naglar, det tar lite längre tid att fixa naglarna med Depend Gellack men helt klart värt besväret. Nagellacket räcker ungefär 2 veckor och naglarna förstärks. Jag brukar inte ha långa naglar men har fått de nu när jag har använt mig av detta (som jag fick av Stefan i julklapp). 
Det som är smidigast med det hela är att man inte behöver vänta på att de ska torka. Ska berätta lite kortfattat hur man gör: 
 
Man torkar först av nageln med rengöringen. Sen applicerar man ett tunt lager med nagellacket bas och in med naglarna i LED-lampan 30sek. Sen ett lager med valfri färg och härda 30sek i lampan, sen gör du detta ännu en gång. När du är färdig med det så tar du på nagellacket top och härda i 60sek. Sen torkar du av med rengöringen och så är det färdigt! En glansig och fin nagel. 
 
Så här såg naglarna ut innan jag började, både med nagellack och utan. 
Detta är det som behövs för att förstärka naglarna. Allt förutom färgen man vill ha på naglarna ingår i Depend Gellack startkit. Jag har tre stycken olika färger men idag använde jag mig av French Pink Pear som är väldigt ljus rosa. Gillar att man ser naglarna. 
Maskinen som man använder med LED-lampa. Man kan välja mellan 30 sekunder eller 60 sekunder. Man ska enbart egentligen bara ha 30 sekunder men när jag har tagit på nagellacket top så tar jag 60 sekunder. 
Slutresultat! 
Det var svårt att ta bild på resultatet eftersom nagelacket är så glansigt. Men blev super nöjd och känns så mycket fräschare. Nu håller mina naglar ett tag till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0