Tjejkväll

I onsdags så jobbade jag först 7-14 och sen när jag kom hem fixade jag lite i huset sen tog jag en powernapp för att orka med kvällen. Vid sextiden dock min bästa vän Isabelle upp. Vi hade bestämt att vi skulle laga en trerätters meny och till det dricka ett gott vin. Kvällen blev mycket lyckad tycker jag, maten blev mycket god! Jag glömde såklart ta kort på efterrätten för den var så god vilket gjorde att den försvann direkt. Gjorde en vanilj pannacotta med hallon, fuskade och gjorde på det lätta sättet genom att hälla i ett pulver i grädden och sen bara in i kylskåpet. 
 
Förrätten: En plocktallrik med massa gott och till det vitlöksbröd. 
Varmrätten: Stekt fläskkarré med sötpotatis och rödbetor i ugn. Stekt sparris och beasås. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0